• Korzyści płynące z treningów na trampolinie

    24 wrzesień 2021

Utrata wagi poprzez trening

Mini trampolina jest dobra na odchudzanie, więc jeśli masz wyznaczony cel w głowie, trampolina może pomóc Ci osiągnąć więcej w znacznie łatwiejszy sposób. Już po kilku minutach Twój oddech i tętno będą podwyższone, a pot będzie z nas spływał.

W najwyższym punkcie odbijania każda komórka na chwilę znajduje się w stanie nieważkości, w dolnej części odbijania każda komórka otrzymuje do 24 razy więcej niż wynosi normalna grawitacja w Twoim ciele. Ta siła reakcji wzmacnia Twoje komórki. Z zewnątrz Twoja skóra staje się gładka i jędrna, dzięki czemu wygląda młodziej.

Spalanie kalorii na trampolinie

W porównaniu ze zwykłymi sportami, takimi jak jogging, trampolina jest platformą, która spala więcej kalorii jako metoda fitness.

Jak donosi jeden z naukowców, jogging kosztuje Cię około 600 kalorii na godzinę, a bieganie około 800 kalorii na godzinę. Jednak trening na trampolinie może dać Ci więcej przy mniejszym wysiłku: spala co najmniej pięćdziesiąt procent więcej kalorii podczas joggingu lub biegania.

Poprawa krążenia krwi

Ćwiczenia na trampolinie na dużą skalę mogą promować cyrkulację krwi, limfy i różnych płynów ustrojowych w całym organizmie, osiągając dalsze efekty w zapobieganiu i zmniejszaniu chorób, takich jak obniżenie poziomu cholesterolu i trójglicerydów, zapobieganie kamieniom nerkowym, poprawa funkcji serca i płuc, równoważenie ciśnienia krwi itp.

Fizykoterapia poprzez treningi na trampolinie

Zajęcia na trampolinie mogą wzmocnić Twoje ciało na wiele sposobów: zwiększyć energię i odporność na zmęczenie, pomóc w radzeniu sobie ze stresem i niepokojem, zbudować pewność siebie i poprawić samoocenę. Odbijanie się może regularnie pomagać w utrzymaniu ciała w dobrej kondycji, a rezultaty pojawią się szybko, gdy tylko zaczniesz.

Trening na trampolinie dla początkujących

Po zapoznaniu się z powyższymi korzyściami, możesz pomyśleć o zakupie trampoliny. Na pewno istnieje szeroka gama odpowiednich ćwiczeń na trampolinie. Ale jeśli jesteś nowicjuszem trampolinowym i nie próbowałeś jeszcze ani razu, sugerujemy, abyś kupił jedną z uchwytem, abyś mógł spróbować więcej działań z jej pomocą. Dla początkujących nie zalecamy żadnych trudnych ruchów, ponieważ to bardzo osłabi Twój entuzjazm, jeśli nie uda Ci się ich wykonać. Naprawdę sugerujemy, że możesz zacząć od poniższego, łatwego, ale pomocnego treningu.

Skoki na trampolinie

Ćwiczenie na trampolinie oznacza, że mniej uderzeń zostanie zaabsorbowanych niż podczas wykonywania ćwiczeń na twardej podłodze. Jest to swego rodzaju rozgrzewka przed kolejnym treningiem.

Aby rozpocząć, wejdź na trampolinę. Stopy rozstaw na szerokość ramion. Zacznij odbijać i wyskakuj stopami do przodu, wymachuj rękami, aby spotkać się na górze. Po tym, odbij się z powrotem i przynieść swoje ramiona z powrotem.

Skręty tułowia

Całe twoje ciało jest zaangażowane i zmotywowane podczas wykonywania skrętów na trampolinie. Twój kręgosłup i ciało będą w pełni zmobilizowane przez skręt.

Aby rozpocząć, wejdź na trampolinę. Stań z nogami blisko siebie. Odbijaj się nogami w lewo i górną częścią ciała w prawo, a następnie nogami w prawo i górną częścią ciała w lewo.

Przysiady na trampolinie

Przysiad na trampolinie może być o wiele bardziej efektywny niż na twardej podłodze, ponieważ całe ciało jest zaangażowane w utrzymanie stabilności.

Wejdź na trampolinę. Stań ze stopami tak szeroko jak biodra. Trzymaj mocno mięśnie brzucha. Zegnij trochę kciuki, aby ustawić je w linii pionowej z palcami stóp. Górną część ciała trzymaj prosto i stabilnie.  Powoli zrób pozycję przysiadu z rękami na biodrach, a następnie wstań z powrotem.

Trampoliny

Jeśli już zapoznałeś się z korzyściami płynącymi z korzystania z trampoliny, znajdź odpowiedni model dla siebie i zacznij skakać już dziś.